woensdag 19 oktober 2011

'De dag van Heino'

Vandaag was het mooie wandelweer rond Raalte en Heino. Zo lekker dat ik dit keer niet ben natgeregend. Gisteren droop ik van het hemelwater waar ik vandaag een paar druppels gevoeld heb.

De route was erg mooi, en ik heb werkelijk genoten van het begin tot het einde. De schouders en de armen kan ik nu wel goed voelen. Ze hebben nu twee dagen volop werk geleverd, en dus gaan ze nu laten weten dat ze bestaansrecht hebben. Ze mogen pas na vrijdag echt in protest gaan.


Vanmorgen was ik aan de late kant van huis gegaan, en heb dus geen krantje kunnen lezen in de tent. Wel jammer want dat was mij gisteren goed bevallen. Dus morgen op tijd weg zijn, dan heb ik nog tijd voor koffie en een krant voor ik weer op pad moet.


Het is om half 8 nog donker na de start, dus dan is het wel uitkijken geblazen. Ik heb mijn best gedaan om niet midden op de weg te rijden en te zorgen dat ik netjes op de stoep bleef. Zodra we Raalte uit waren werd het licht.
Samen met Annie, wie ook de Twentse Rolstoel4Daagse gerold heeft ben ik richting Heino gegaan. Er was veel natuurpad onderweg, en dat is voor ons rijdend materiaal niet zo handig. Dus met een omweggetje zijn we naar Heino gegaan waarna we beiden apart verder zijn gegaan.

Na de eerste maal Heino achter mij gelaten te hebben ben ik stil gaan staan op de Blankenvoortsweg. Met mooi weer is het tijd om foto's te maken en om eventjes de benen te strekken. Fotootje hier, en een fotootje daar. En ja, ik heb inderdaad de benen gestrekt zoals er op de foto te zien is!

Hierna ben ik lekker door gewandeld in een redelijk handbike-tempo van een wandelaar. Met ongeveer 12 kilometer per uur heb ik iedereen ingehaald die mij tegen kwam toen ik de benen aan het strekken was. Dat ik ook de benen aan het strekken was leverde wel ludieke reacties op hoor. whahahahahaha.

Van verre had ik ze al gezien, dus de camera had ik al in de aanslag! Wie hebben we daar op deze mooie route? Liepen jullie gisteren ook naar Wijhe toe? Ja hoor, het zijn Jannie en Appie van Bestgeblog. Samen met hen ben ik verder gegaan, en we zijn elkaar na Heino pas weer kwijt geraakt om elkaar na de finish weer terug te vinden.


Later op de route heb ik nog gesproken met twee mensen die medewerker zijn bij Stichting AmbulanceWens. Ze hadden jassen aan waarop ze aandacht vroegen voor AmbulanceWens. Het was heel bijzonder om even met hen te spreken. Misschien zie ik hen morgen wel weer! We moesten elkaar verlaten opdat er weer een 'natuurpadje' aan kwam tussen Heino en Raalte op de terugweg.

Het was een leuke wandeling, en ik hoop morgen weer op zo'n leuke dag!
~~Tot Morgen~~