dinsdag 18 oktober 2011


De eerste dag: 'de dag van Wijhe'

Vandaag was het de eerste dag van deSalland Wandel 4 Daagse 2011. Vanmorgen ben ik in het donker naar het logeeradres van mijn handbike gereden met de Blauwe Boliede (= auto!!). Iedereen lag daar nog te slapen. Zonder de mensen wakker gemaakt te hebben kon ik de handbike pakken. Na dat de spullen op de handbike geladen waren ben ik naar de starttent op de Domineeskamp gegaan. Daar had ik nog even de tijd om een krant te lezen. Half 8 opende de burgemeester de SW4D2011, en ging de 40 kilometergroep van start. Hoopvol had ik de regenjas in de tas gelaten, maar na een kwartier tijd had ik deze al aan getrokken. Het druppelen veranderde in regen, regen en nog veel meer regen. En de regen kwam met bakken uit de hemel, en na het middaguur vertrok de regen waarna het droger werd. Het laatste anderhalf uur heb ik droog doorgebracht. De regen maakte het vandaag een zware dag voor het lijf. Om te zorgen dat ik niet af koelde kon ik niet te lang stil blijven staan.

De sfeer was goed, en ondanks de regen leuke gesprekken gehad, en zo af en toe met een paar mensen wat kilometers opgelopen. Tussen de lopers is nog een bekende uit Delden aanwezig. Heel leuk om elkaar in Raalte tegen te komen. De route was erg mooi. De hulp vanuit de organisatie is prima geregeld, en ik zie het voor de komende dagen vol vertrouwen tegemoet.

Intermobiel is een paar keer ter sprake gekomen. Het geeft een extra drive4life om deze onderneming te ondernemen. Voor morgen ga ik even een paar batterijen opladen van mijn fototoestel. Ben ik stom genoeg vandaag vergeten, maar ja: het was ook kloteweer! Morgen beter weer als ik het mag geloven.


Verder ben ik een poos opgelopen met Appie en Jannie van www.bestgenog.nl. Heb nieuwe wandelvrienden gevonden, en ik denk dat ik hen deze week en later nog wel vaker tegen ga komen. Ze hebben mij ook op de foto gezet, en dat is dan ook de enigste foto van vandaag waar ik op sta denk ik. Verder waren mijn hoortoestellen nat geregend, als ik ze in had dan had ik kunnen vertellen dat het Francine is in plaats van Fransisca. Één van de hoortoestellen moet even drogen, en dan ga ik er van uit dat deze morgen weer gebruikt kan worden. :-)

Na Broekland kwam er een zandweg vol blubber. Daar heb ik Appie en Jannie los moeten laten omdat ik dat blubberpad niet op gegaan ben. Jannie wilde graag door de blubber, en aangezien het erg mooi is had ze helemaal gelijk. Iedereen zijn hobby niet waar? In sneltreinvaart ben ik om gegaan met de handbike, en zo was ik vandaag om 13:55 over de finish heen. Mijn geblog en getwitter wordt gezien, want ik ben er vandaag ook twee keer op aangesproken. Leuk dat mensen mij op die manier herkennen! Soms heb ik het idee dat het niet zinvol is, maar zo merk ik dat het echt wel wordt gelezen.

Morgen weer vroeg uit bed, en na het wandelen met Diesel de wasmachine leegplukken en met een thermoskan thee naar de slaapkamer verhuizen straks.


Een reactie posten