maandag 24 oktober 2011

Tijdmachine: 17 oktober 2011 RAALTE

We stappen even in de tijdmachine, en ik wil je graag meenemen naar een week geleden. Een week terug was ik te druk om deze weblog met goed fatsoen te vullen met mijn gezwets in de ruimte. Dus vandaar dat ik via de tijdmachine, jou als lezer terug mee wil nemen naar vorige week.

17 oktober 2011 RAALTE

Vandaag is de dag voor de start van de Sallandse Wandel4daagse. En vanmiddag kan ik mijn startkaart van morgen ophalen in de tent in Raalte. Met Y en O heb ik afgesproken dat ik vanmiddag ook bij hen de handbike neer ga zetten. Bij Y en O kan deze de hele week in het schuurtje logeren. Dat is erg prettig, want dan hoef ik de komende dagen niet steeds de handbike in- en uit elkaar te halen iedere dag.

Aangekomen bij Y en O praten we even bij want we hebben elkaar schandalig lang niet meer gesproken en gezien. Dus mijn idee dat ik dat op tijd in de tent ben, die kan ik laten varen. Het is overigens erg gezellig bij Y en O en eigenlijk hebben we tijd te weinig. Of we elkaar de komende dagen nog zullen zien, dat valt te betwijfelen omdat Y en O nog slapen als ik de handbike ophaal en ze waarschijnlijk niet thuis zijn wanneer ik de handbike weer terug kom brengen. Blij dat ik de handbike daar mag laten staan de komende week bouwen Y en ik de handbike in elkaar bij mijn Blauwe bolide om deze in het schuurtje te zetten.

Inmiddels ben ik op weg met de gewone rolstoel naar de tent op de Domineeskamp. Het lijkt er op dat ik niet goed op Google-Maps heb gekeken of dat er meerdere wegen mij naar de tent brengen. Feit is dat ik het hele centrum gezien heb inclusief de Jumbo om wat te eten en te drinken te kopen voor ik bij de tent ben. Hier haal ik al vast mijn startkaart en knipkaart met routebeschrijving voor morgen. En ook neem ik consumptiemunten mee voor de komende week.

Vol met alles wat ik nodig heb en een goodybag keer ik terug naar de auto. Wederom ben ik de weg goed kwijt. Nu maar hopen dat ik morgen om 7 uur de weg van Y en O naar de tent zonder al te veel problemen weet te vinden. Nou ja, ik heb in ieder geval kennis gemaakt met Raalte. Het was lekker weer en niet al te koud: goed weer om te wandelen.

Met de auto ben ik in veertig minuten tijd van Zwolle naar Raalte, dus dat valt mij hard mee. Ook de terugweg valt binnen deze tijd te doen, dus dat is erg fijn te weten. Onderweg vertelt de radio mij het zelfde als de weersverwachting op de computer: het wordt morgen een dan met kans op veel neerslag. Ik zal straks mijn regenpak en alles al vast maar klaar leggen in plaats van inpakken.

Morgen gaat het beginnen. De Sallandse Wandel4Daagse met de handbike op de 40 Km: Ik heb er zin in!!!!!!
Een reactie plaatsen