maandag 19 maart 2012

buitenrit!!


Vanmorgen stond al het rijdend materiaal op de galerij ten einde mijn huis schoon te krijgen. Gisteren had ik bedacht dat het handig was om van al het rijdend materiaal de bandenspanning op orde te brengen. De lente is in aantocht, en dat betekend dat ik weer buiten wil sporten. Het winterseizoen heb ik in huis en op de sportschool doorgebracht. Ook goed om de basisconditie op pijl te houden. Ik heb uitgekeken naar de eerste buitenrit op de feetz of de handbike. Vandaag zou het goed weer worden, en dus was banden oppompen gisteren een goed idee.

Afijn: de feetz stond op de galerij na de schoonmaak met strakke bandjes. En dus ben ik na de middagmaaltijd samen met Diesel gaan feetzen. Het was na de winter weer wennen om met de feetz op de weg te zijn. Nu loopt Diesel niet zo snel, en dus is het op gang houden van de feetz met Diesel er naast behoorlijk vermoeiend. Na dik twee kilometer was het een goed begin op deze manier. Deze basis ga ik de komende week volhouden zodat het lijf weer went aan de beweging van de feetz. En samen met Diesel feetzen is goed voor de conditie van ons beiden en schept bovendien een onderlinge band.

De handbike staat nog even in de winterstalling. Deze heeft nog wat onderhoud nodig voor deze de weg op kan. Dat komt binnenkort ook in orde, en dan gaan Diesel en ik onze handbike-rondjes samen maken. Heb er al weer zin in!

Na het feetzen ben ik naar de sportschool gegaan om mij daar nog even uit te leven. Gewoon lekker alles in beweging. Krachttraining kan ik het beste op de sportschool doen. Had vandaag mijn lichte programma gedraaid, en morgen wil ik het zware programma gaan doen. Dan heb ik twee dagen achter elkaar op de sportschool gesport. Heb ik woensdag geen sport op de agenda, maar dat ga ik dan waarschijnlijk donderdag weer doen.

~~Fons~~
Een reactie plaatsen