vrijdag 27 juli 2012

TR4D2012: Donderdag

Inmiddels is het vrijdagmorgen, en de laatste roldag met huldiging in Delden staat voor de deur. Vanmiddag vanaf 15:00 uur kunnen belangstellenden in het centrum van Delden langs de route gaan staan om het mee te maken.



Gisteren hebben we een hele mooie roldag gehad. Gert en Ingrid zijn mee gefietst. En we zijn de 'Apenberg' op geweest. Het was een te gekke dag met aansluitend een goede BBQ. Laat waren we thuis en ben ik snel het bed in gedoken.


DONDERDAG

Vandaag gaan Gert en Ingrid mee op de fiets. Ben ik niet zo alleen, en kunnen ze ook meegenieten van de sfeer onderweg en de schitterende route van vandaag. Het gaat een dag van veel vals plat, Klinkers, zon, Apenberg en weet ik veelk wat voor moois nog meer worden.

De warming-up naar Delden toe is mij gisteren goed bevallen, dus dit doe ik nu weer. De spieren zijn los als de meute rond 10:00 uur weg geschoten wordt. Met alle gezelligheid van dien gaan we op weg naar de eerste rust in Goor langs het kanaal. In Goor krijgen we een drankje aangeboden, en na nog wat handelingen die bij een rust horen gaan we al snel verder. Gert en Ingrid gaan een boodschap doen in Goor, en komen later achter ons aan.

Patrick is ook op de weg, en samen met Patrick en zijn buddy's van de dag trekken we een poosje op. Ik fotografeer veel, en rol onrustig. Ga de andere kant op om Patrick op de foto te zetten, maar de eerste keer mislukt jammerlijk. Gert wilde mee sprinten, maar wist niet wat mijn plan was. Hij fietste snel verder en mistte een pijl. Ingrid er achteraan, want bellen had geen zin. De mobiele telefoon was niet daar waar die zijn moest. Met een beetje vaart ben ik verder gegaan voor Patrick uit om op een geschikte locatie foto's te kunnen schieten. Dit keer lukte het wel, en zag ik door de lens van de camera dat Gert inmiddels ook weer bij de club aanwezig was.

Samen met Gert en Ingrid zijn we hierna verder gegaan. Bij de Apenbergweg wilde ik op de foto met de apen die er staan bij de mensen die onderaan de Apenbergweg wonen. De bewoners zelf waren ook aanwezig, en zo was het een onverwacht gezellige stop. Patrick kwam voorbij rollen toen we er net stonden, en hij heeft meteen de Apenberg beklommen. Nadat Ingrid een ijsje op had, en ik wat gegeten en gedronken had uit de eigen voorraad zijn we ook voor de Apenberg gegaan. Gert had mijn toestel in handen gekregen voor het vastleggen van dit moment! Op het één na laagste verzet beklim ik de berg. Rustig door rollend kom ik vanzelf boven, maar eenmaal op de top ben ik blij dat het gedaan is!


APENBERG
Bij de volgende rust zitten Patrick en zijn buddy's ook op het terras, en zo zitten we al snel met zijn allen aan een tafel. De cappuccino smaakt lekker, en nadat iedereen weer voorzien is gaat iedereen zijns weegs. In de bossen die volgen is er nog een kleine klim, maar daarna is het erge valse plat van voor de beklimming van de Apenberg er wel uit. En zo rol ik lekker verder en wordt Delden weer bereikt na 50 kilometer rollen.

Gert en Ingrid brengen de fietsen terug naar de fietsenmaker terwijl ik door de bossen van Twickel weer richting Azelo ga na me te hebben afgemeld in de sporthal. Zo sluit ik een leuke dag rollen af, en gaan we ons opmaken voor de jaarlijkse BBQ van de Rolstoelvierdaagse.

De BBQ was erg leuk en gezellig. Echter ben ik zo moe dat ik bij thuiskomst niet veel anders meer wil dan slapen. En ja, ik slaap deze nacht goed en ben teleurgesteld als ik om 6 uur in de morgen de wekker mij wakker maakt. Lag ik eindelijk lekker te slapen..... Maar goed: de vrijdag staat voor de deur van beginnen!

Voor de foto's van deze zware donderdag kun je HIER KLIKKEN!

~~Fons~~