woensdag 25 juli 2012

TR4D2012: Woensdag

Vandaag de tweede rol-dag van de Twentse Rolstoelvierdaagse 2012! Het was een heel warme dag, en ik heb me in moeten smeren met zonnebrand. Zweet liep van mijn hoofd naar mijn sokken en terug. Totaal dik 8 liter water  en twee zouttabletten verzet zonder al te veel te plassen. Het was vandaag een zonnige dag!

Vanmorgen ben ik vanuit Ambt-Delden naar Delden gegaan met de handbike. Het is een leuke afstand voor een warming-up. Een zeer geslaagde rit door het bos en het Landgoed Twickel bracht mij al snel bij de start in Delden. Vrolijk warm gedraaid heb ik daar op de start staan wachten.


Eenmaal weg zat ik al snel in de achterhoede. Na vandaag volgen vast nog twee warme dagen. En morgen volgt de zware dag met veel vals plat, klinkers, scheve wegen en de 'Apenberg'. Dus morgen wordt het bikkelen. Je moet hier echt een prestatie neerzetten op de 50 kilometer om weer terug te komen in Delden einde van de dag van donderdag! Met dit in mijn achterhoofd heb ik heel rustig aan gedaan.

Heb de hele dag met een fototoestel om mijn nek gerold! Echt helemaal geweldig leuk, en ik heb heel veel foto's gemaakt. Ik mocht tot 17:00 uur door rollen, en toen ik tegen die tijd de hal bereikt had bleek ik nog maar 5 mensen achter mij te hebben. De volle tijd heb ik benut om rustig te genieten van het mooie landschap, mooi weer, veel zon, goede assistentie van de vrijwilligers, fotograferen, lekker kletsen met iedereen onderweg. Ik heb een fantastische dag gehad vandaag!

Nadat ik weer voldoende water en voeding heb binnen gehaald voor het komende uur ben ik weer in de handbike gekropen. De ochtendrit heb ik vervolgens in omgekeerde volgorde afgelegd. En zo was ik tegen 18:00 uur weer terug bij het appartement van Delden waar ik de ochtend vertrokken was. Bij terugkomst stond er 68 KM op de teller! De route van de TR4D bedroeg vandaag weer 50 Km!



Klaar ben ik voor morgen! Dan de zwaarste dag van de TR4D2012! Ik heb er heel erg veel zin in, het wordt een dag vol uitdagingen! Gert en Ingrid fietsen morgen gezellig mee. Geef ik hen mijn fototoestel, en dan komt het met het fotomateriaal voor morgen weer helemaal in orde! Morgen: ik kan er bijna niet van slapen!!!!

KLIK VOOR DE FOTO'S HIER! Volgens mij werd de parcoursleiding helemaal knettergek van mij vandaag. Ik stond bijna overal stil met de camera. Oversteekhulpen gingen al lopen, en dan zette ik de handbike weer stil.... Tja...... Het spijt me zeer mensen, maar een handbiker moet ook iets te genieten hebben onderweg!

~~Fons~~