zondag 12 augustus 2012

Zondag 12 augustus 2012

De komende week moet ik even goed bedenken waar ik mee bezig ben. Heb veel last van mijn rug en mijn schouders. Ik weet de oorzaak en daar ga ik ook mee aan de slag. Verder is mijn batterij de afgelopen week flink leeg gelopen. Ik heb me dus maar rustig gehouden en geen grote lichamelijke activiteiten beetgepakt.

Volgend weekend staat de Kennedymars van Melderslo op de agenda. En ondanks een lege batterij denk ik dat het erg goed is om deze wel op te pakken. Het werkt altijd twee kanten op: het kost energie, maar het geeft ook energie. Aangezien ik erg last heb van het bovenlijf heb ik me voorgenomen om de hometrainer de komende week weer intensief te gaan gebruiken. Iedere avond een half uurtje fietsen met de MP3-speler in mijn oren. En dan misschien twee keer even naar de sportschool om de rest ook even los te maken en te houden.

Het is waar: ik voel me niet fit en ik ga er toch aan werken om in Melderslo te kunnen rollen. Het rollen en de planning en alles er omheen houdt me ook in een ritme wat goed is. Naast het ritme en dergelijke geeft het ook heel erg veel lol. Ik ervaar het als een uitlaatklep die ook gezond is. Juist op de momenten dat ik mij niet helemaal lekker voel.

De tijd dat ik toe gaf aan 'het me niet goed voelen, en dan veiligheidshalve niets doen' is een beetje voorbij aan het gaan. Als ik goed luister naar wat lichamelijk wel en niet kan en niet de grens opzoek, dan is er veel mogelijk. Heb nu een dik jaar ervaring met rollen, sporten en bewegen. En mijn basisconditie is goed. Ik weet wat mogelijk is, en het is een uitdaging om de mogelijkheid er uit te halen.

Niets doen en thuis blijven dat ken ik wel: is gewoon helemaal niets aan!!!!

~~Fons~~