donderdag 20 september 2012

De 80 van de Dijk

De Afsluitdijk bestaat 80 jaar en Bill van Gul├╝ck organiseert een Kennedymars over de Afsluitdijk met als naam: 'De 80 van de Dijk'. Deze Kennedymars ga ik van vrijdag op zaterdag rollen, en daarmee zet ik mijn vijfde Kennedymars op mijn naam. Het belooft een spektakel te gaan worden!


Dat niets een probleem hoeft te zijn dat wisten we al. Dat ik iets met de Afsluitdijk heb dat weten veel mensen ook al. Op 17 juni jongstleden heb ik de Afsluitdijk al een keer gerold toen ik van Den Oever naar Leeuwarden ben gerold. Dit was al een heel bijzondere ervaring kan ik jullie wel vertellen. Coert, de marsleider van toen, gaat nu zelf meelopen wan een heel andere belevenis zal zijn voor hem.

De Afsluitdijk afrollen vond ik helemaal te gek, maar was mij toen veel te snel voorbij. Op het moment dat ik dus vernam van Jannie en Appie dat er nog plaats was op de wandeling van Bill heb ik mij meteen ingeschreven. Daarna maar aan Bill laten weten dat ik een roller ben in plaats van een wandelaar, maar het was geen probleem. Ik blij, kan ik nog een keer de Afsluitdijk meemaken dit jaar. Ik ben Bill, wie voor mij nu alleen nog maar een begrip is, nu al erg dankbaar. Of dat na dit weekend ook zo is, wanneer Bill ook een gezicht heeft gekregen, daar kan ik nu nog niet veel over zeggen.

Feit is dat ik morgen met al mijn spullen, handbike en rolstoel weer op pad ga. Deze keer richting Hippolythushoef op het oude eiland Wieringen. Heb met mijn ouders vroeger in Westerland gewoond, dus ja... Het is wel een beetje een thuiskomen morgen en overmorgen.

Ik verheug mij op een leuke wandeltocht, nieuwe ontmoetingen met oude en nieuwe wandelvrienden. Heb zin in het spelen voor Paparazzi Fons en verwacht weer een diepgaand interview af te nemen op de Afsluitdijk.

~~Fons~~
Een reactie plaatsen