zaterdag 15 september 2012

Hunzeloop Zuidlaren

Het was vandaag de dag van de Hunzeloop in Zuidlaren. Samen met Diesel ben ik vanmorgen vroeg vertrokken met als plan te gaan genieten van al het moois dat de 7,5 kilometer lange route ons zou gaan brengen. Fototoestel mee, en van plan om in alle rust recreatief te genieten.

Bij aankomst bleek er geen parkeergelegenheid te zijn voor de gehandicapte wandelaar die met eigen auto kwam. Dus na even zoeken heb ik de wagen maar ergens neer gezet. Beetje vreemd als je speciaal rolstoelroutes opneemt dat er dan GEEN rekening mee gehouden wordt wat betreft het parkeren van de auto. Niet dat ik dichtbij hoef te staan, maar ik wil wel graag uit de auto stappen op redelijk verhard terrein.

Eigenlijk wilde ik eerst een toilet opzoeken, maar deze bleek niet aanwezig op het het plein. Hiervoor moest ik dan ergens naar een hotel aan de overkant. Dit zag ik niet zo zitten met mijn hele kampement, en dus ben ik na het inschrijven vrij snel aan de wandel gegaan. Al snel kwam de enigste rust en stempelpost op mijn route. Hier was ook een aangepast toilet. Ik ben hier verder niet langer blijven hangen dan noodzakelijk. Inmiddels had ik het met het rollen al warm gekregen en heb ik de jas in de rugtas gedaan. Na vertrek ontstond er verwarring in verband met de te volgen route. Er waren meerdere routes uitgezet, maar het was even helemaal niet duidelijk welke kant ik op moest. Na wat heen- en weer rollen en weer op de routebeschrijving te hebben gekeken nam ik de goede beslissing. Dit zou onderweg nog vaker gebeuren omdat de beschrijving niet volledig was en/of de ondersteunende pijlen onderweg ontbraken. Ik heb totaal 2,5 kilometer extra gemaakt hierdoor.
Op de foto klikken voor de fotomap!
De route van 7,5 kilometer bleef binnen de bebouwde kom van Zuidlaren. Ik ging straatje in, en straatje uit samen met Diesel. En dat geheel tegen mijn verwachting in. Er zijn genoeg mooie verharde paden waar je met de rolstoel kunt komen buiten Zuidlaren. Ik had echt verwacht dat ik op deze lange rolstoelroute ook buiten de bebouwde kom zou komen. Jammer, want voor een wandeling binnen de bebouwde kan ik ook hier in Zwolle terecht. Juist dit vond ik de grootste tegenvaller van het geheel, wat betreft parkeren en toiletvoorziening daar kan ik mee leven.... Maar een bebouwde-kom-wandeling... Nee!!

Op de Brink aangekomen heb ik mezelf afgemeld, mijn wandelboekje laten stempelen. Na nog wat foto's te hebben geschoten en nog wat mensen te hebben gesproken ben ik in de Blauwe Bolide gestapt samen met Diesel. Ik ben naar Hooghalen gereden, en heb er samen met Diesel nog een wandeling van dik 10 kilometer gemaakt. Onderweg heb ik Kamp Westerbork bezocht. Het daar zijn maakt altijd weer indruk. De wandeling was mooi, en zo hebben Diesel en ik een heerlijke dag wandelen achter de rug. Niet dankzij de Hunzeloop helaas.

De oplettende kijker heeft gezien dat ik een SW4D-shirt aan heb in plaats van mijn INTERMOBIEL shirt. Deze ligt nog in de wasmand vies te zijn. Volgende week gaat deze weer mee en aan als ik De Afsluitdijk ga bedwingen.

~~Fons~~

Voor Intermobiel heb ik met het volbrengen van de 'Huinzeloop 2012' rolstoelroute 7,5 kilometer op de teller gezet. Het totaal komt hiermee op 669,5 kilometer te staan voor het jaar 2012.
Een reactie posten