zaterdag 26 januari 2013

Cake op de week 2013-1

Het was mijn bedoeling rustig aan te doen de afgelopen week. Het is buiten onder het vriespunt, en het is en blijft wit. Alhoewel ze zeggen dat het morgen eindelijk gaat dooien. We gaan het meemaken. Maar goed, buiten is het niet aangenaam met dit weer. Met de lolstoel kom ik niet ver, en in de scootmobiel heb ik het na vijf minuten ijskoud ondanks mijn poolpak.

Na een dag of vier begonnen mijn voorhoofdsholtes, oren en dergelijk in protest te gaan. Dus ja, ik heb me rustig gehouden. Het hoofd voelt al een dikke week ongemakkelijk aan. De paar afspraken die op de agenda stonden heb ik gelukkig wel mee kunnen maken. Ze waren zeer waardevol.

Morgen pak ik de spullen in voor maandag een dagje Belgiƫ. En Diesel? Die gaat dan denk ik even uit logeren bij Douweossen. Heb helemaal geen zin om hem daar te brengen, maar het is beter voor ons beiden denk ik dat hij niet mee gaat maandag.

Het was voor mij als mens een week waarin ik weer veel geleerd heb. Geleerd om ook eens gewoon NEE te kunnen zeggen tegen iemand. En ook de week waarin ik een duidelijke hulpvraag heb weten uit te spreken. En dat was er eentje die wat anders was dan tegen Diesel roepen dat hij de liftknop in moet duwen!

Het was ook de week van rust, bezinning en heel erg veel nieuwe inzichten. Soms heb ik het gevoel dat ik iedere week wel een paar jaar ouder aan het worden ben.

~~Fons~~
Vandaag branden we een kaarsje voor ieder die het nodig heeft.
Een reactie posten