donderdag 30 mei 2013

Butzelaar Kennedymars 2013, Emmeloord

In verband met een operatie en het herstel wat er mee samenhangt heeft dit verslag een maand op zich laten wachten. Het herstel gaat goed, maar heeft nog wel een week of vier nodig voor ik weer volledig in training kan voor de volgende wandeling. Er staan wel alweer twee wandelingen in de planning voor 2013!!

Het is nu een maand geleden dat de Butzelaar Kennedymars 2013 in Emmeloord heeft plaatsgevonden. Dit jaar was het de tweede maal dat ik deze Kennedymars heb gerold. Daar waar het in 2012 een spontane actie was om ook eens zoiets te hebben gedaan, daar heb ik nu een kleine hobby aan over gehouden. Met het volbrengen van editie 2013 heb ik mijn 6e Kennedymars op naam gezet.

Veel foto's heb ik niet gemaakt van deze Kennedymars. Het was een koude nacht zonder regen en dergelijke. En eigenlijk is het een hele saaie wandeling met alle rechte wegen. En ergens maakt het deze wandeling ook wel leuk. Het is altijd bijzonder om weg te gaan in het vallen van de avond, en ontwaken van de nieuwe dag al wandelend te ervaren.

Onderweg gebeurt er eigenlijk van alles. Ik zie van alles, ik kom op plaatsen waar ik anders niet kom. Op een controlepost is er wat te eten en te drinken en een vriendelijk woord. Ik knip mijn knipkaart, en ga weer verder. Eigenlijk gewoon is het een reis waarin er van alles gebeurd. Heel funny, en heel gezellig onderweg. En ookal ben ik onderweg samen met vele andere wandelaars, in mijn handbike met mijn rugtas achterop zit ik ook echt in mijn eigen wereldje. Gewoon ff lekker niets en genieten van alles wat er onderweg aan mij voorbij trekt. Of was ik het die overal voorbij rol?

De andere kant is dat het ook wel afzien is. Het was koud deze nacht, en dan is het niet echt lekker voor het lijf om buiten te zijn. Zo tegen een uur of drie komt dan de vermoeidheid, en dan verlang ik toch echt wel naar een warm bed. Dan even met andere wandelvrienden kletsen en zo trekt me dan wel weer uit het slaapdipje. Maar owwww, op de 75 Km had ik alsnog een mega slaapdip. En dan is 5 Km tot het einde echt nog een takken-end!

klikken op de foto!

Heb wat foto's van mezelf en van bestgenog.nl in de fotomap gezet. En zo is het rollende jaar 2013 weer begonnen met de eerste 80 Km op de teller. En owja, ik heb wel een record-tijd gerold: 13:03:00. Dus een uurtje van de oude tijd af weten te snoepen. Nu gaat het mij niet alleen om de tijd, maar het is leuk dat het mogelijk is een mooie tijd te kunnen rollen als ik er zin in heb.

Met vriendelijke groeten, Fons
En bestgenog weer bedankt voor het gebruik van de foto's!