vrijdag 7 juni 2013

'HELP! Ik heb een hondenleven' 2013

Tja, spontaan een grote waffel hebben kan soms hele grote gevolgen hebben. Zo ook nu weer, en de gevolgen zijn bijna niet meer te overzien lijkt het wel.

Vorig jaar ging een vriendin van mij 12 uur de kennel in voor de actie van 'HELP! Ik heb een hondenleven'. Met de opbrengst van de actie worden de hondenspeelvelden van het Dierenopvangcentrum Amsterdam opgeknapt zodat de honden die er soms maandenlang moeten verblijven lekker uit kunnen rennen op een leuk en prettig speelveld. Dit is voor de honden die er wonen de enigste uitlaatklep die ze hebben om hun overtollige energie en frustratie kwijt te raken. Met de actie van vorig jaar hebben ze één zandbak om kunnen zetten in een waar hondenspeelveld. Maar er zijn nog 14 zandbakken welke getransformeerd kunnen worden naar een mooi hondenspeelveld.


En dus gaat de actie 'HELP! Ik heb een hondenleven 2013' van start om ook de andere 14 zandbakken ook te kunnen transformeren tot echte speelvelden voor de honden. Afijn, en daar komt het verhaal van de grote waffel! Ik heb vorig jaar geroepen dat wanneer ze het volgende jaar weer de kennels in zouden gaan dat ik het team wel even zou gaan versterken. En wie A zegt moet ook B zeggen!

Deze actie is wel een uitgelezen kans om niet allen te ervaren hoe het voor een hond is om in de kennel te wonen. Het is ook om te ervaren hoe het is om 12 uren opgesloten te zitten, en dat mijn ritme door een ander bepaald gaat worden. En dan bedenk ik mij dat er heel veel mensen zijn welke aan huis gebonden zijn en bijna geen kant op kunnen in verband met hun ziekte of handicap. Ik wil ook eens ervaren hoe het is om gevangen te zijn en geen kant op te kunnen. En daarvoor ga ik met het team 'Hond&Zo' op 6 oktober 12 uren in een hondenhok zitten. Ieder krijgt een eigen hok, en hulp- en geleidehonden mogen mee de kennel in.

De opbrengst van de actie gaat in zijn geheel naar de 'HELP! Ik heb een hondenleven! Terwijl ik in de kennel zit kan ik bekendheid geven aan Stichting Intermobiel. Hoe is het nu werkelijk om geen kant op te kunnen?......

Ik ga het 6 oktober 2013 meemaken!

Wil je mij en de actie van 'HELP! Ik heb een hondenleven' steunen. Doneer via mijn eigen actiepagina Fonsvan team 'Hond&Zo!

~~Fons~~
Een reactie plaatsen