woensdag 23 oktober 2013

SW4D 2013 dag 2: HEINO

Vanmorgen was ik lekker niet op tijd mijn bed uit! Dus het was en beetje haasten om toch wel op tijd bij de start in Raalte te zijn. Achteraf was de haast helemaal niet nodig geweest. Het was volle bak in de tent. Onderweg in de auto dreigden er wat wolken, maar het is bij het dreigen gebleven gelukkig.

Gisteren ben ik in de volle drukte gestart. Dat is mij gisteren niet zo goed bevallen omdat ik dan ook in de grote drukte zit en niet goed kon anticiperen op overige weggebruikers. En dus heb ik vandaag even gewacht met starten tot de grootste groep weg was. De burgemeester van Raalte heeft mijn startkaart geknipt waarna ik aan de wandel kon!

Wederom een prachtige dag met droog weer. Onderweg een paar spetters op mijn hoofd gekregen, maar dat was ook alles. Er stond een flinke wind, maar ondanks dat was het niet koud. Ik heb vrij snel de lange mouwen uit gedaan omdat het zweet me op de rug ging staan. Het kan ook omdat het rollen intensief is, maar ik had het gewoon lekker warm.

KLIK HIER VOOR DE FOTO'S VAN VANDAAG
Het was vandaag veel bospad in de Franciscushof en het landgoed het Realear. Volgens mij waren de paden anders dan voorgaande jaren. Het waren verharde zandpaden/bospaden die ondanks de regen van vannacht zeer goed rolbaar waren. In mijn herinnering waren de paden veel zanderiger en was er meer blubber. Veel mensen vroegen mij of het te doen is door het bos en of ik vaak een alternatief neem. Nou nee, ik rol zo veel mogelijk door de bossen mee. Vandaag heb ik maar één keer uit hoeven stappen voor een modderbad en heb ik één keer een alternatief genomen. De modder en de plassen zijn best te ontwijken. Daar waar het voorwiel grip heeft op de drogere stukken daar kan ik rollen met de handbike. En ja, het is best zwaar terrein om te rollen. Ik voel dat echt wel in mijn lijf vanaf heuphoogte. En waarom ik het doe? Ik vind het gewoon heel erg leuk!
Bij Natuurlijk Huus heb ik op het laatst het bos gelaten voor wat het was. Daarvan is mij bekend dat het echt niet rolbaar is, en dus ben ik doorgerold over de verharde weg naar de mobiele post.

Hierna was het lekker door rollen naar Raalte om daar rond 14:00 weer binnen te zijn en de spullen voor morgen weer binnen te halen. Daar heb ik nog een poos wat zitten praten met Huub die door omstandigheden ook de 20 Km doet in plaats van de 40 Km.
Bij het verlaten van de tent nog even gesproken met Chris de Bont. Hij kan weer trots zijn met deze twee mooie wandeldagen die we nu al gehad hebben. We gaan elkaar vaker tegenkomen heb ik zo het vermoeden.
Buiten gekomen met water even wat zand weg gespoeld tussen de remmen van de handbike. Zie ik dat ik onderweg een bidon verloren ben. Nou ja, ik had van de week een nieuwe binnen gekregen bij het bestellen van de voedingsrepen. Ik zeur niet, maar is toch jammer!

Kom ik hierna wat belangrijke Crew-members tegen van de SW4D die ik op de foto gezet heb. Het was weer een prachtige dag! Droog weer, een mooie route en op tijd binnen! Ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat ik heel snel weer aan binnen ben. Nou ja: de afstand is ook korter natuurlijk!

Aangekomen bij de Blauwe Bolide heb ik de handbike het nodige onderhoud gegeven. Na twee dagen zandhappen is dat wel nodig voor het ding. Beetje banden oppompen en een beetje met W40 spuiten doet wonderen. Met een beetje mazzel kan deze dan overleven tot en met vrijdag. Zo niet dan spuiten we morgen weer wat rond! Na het parkeren van de handbike op zijn logeeradres ben ik richting Zwolle gereden.

Onderweg heb ik minder foto's gemaakt dan gisteren. Ik heb wel filmmateriaal gemaakt. Het verwerken hiervan kost wat meer tijd. Dit zal wat later online verschijnen. Wederom een mooie rol/wandeldag achter de rug
Een reactie posten