donderdag 24 oktober 2013

SW4D 2013 dag 3: Luttenberg

Vandaag was het al weer de derde dag van de Sallandse Wandelvierdaagse. Deze dag voerde de route alle wandelaars naar Luttenberg toe. En ook dit keer waren er veranderingen in de route aanwezig. Iedereen kwam Luttenberg binnen via de kant waarop we er in eerdere edities uit liepen. Hierna voerde de route ons de berg op door de bossen. Kortom: het was een prachtige dag zandhappen en bosje rollen!

Vanmorgen begon de dag al goed: ik werd iets voor 8 uur wakker. Dus ik was te laat en moest vandaag echt meteen volle snelheid om nog aan te sluiten bij de start. Onderweg in de auto kwam de zon mooi door de mist heen. En zo beleefde het al weer een derde mooie zonnige wandeldag te gaan worden. En ja, dat is het ook geworden. Het was ook vandaag een schitterende droge en zonnige dag. Het was wel wat kouder, maar doordat het minder hard waaide was het nog steeds aangenaam genoeg om in de korte mouwen te rollen. En dat is voor oktober wel heel uniek.

KLIK HIER VOOR DE FOTO'S!!!

Toen ik aankwam bij de starttent hoorde ik het startlied al klinken in de tent. Een mooie gelegenheid voor een sanitaire stop: iedereen stond immers in de tent. En zo heb ik de grote meute voorbij zien trekken alvorens ik de tent in ging en mijn startkaart ook dit keer door Piet Zoons, de burgemeester van Raalte, met zijn knipschaartje op de foto heb kunnen zetten.

De tocht ging vrij snel de bossen in. En ook nu weer was het mooi droog en goed te rollen. Ik heb vandaag twee maal een kleine omweg gemaakt omdat het gewoon niet te doen was met de handbike. En één keer heb ik een klein duwtje nodig gehad, en ik heb één keer uit moeten stappen omdat er een boomstam dwars over het wandelpad lag. En zo is iedere boswandeling een verrassing tijdens de SW4D. En als ik niet van boswandelingen en uitdagingen houd zoals deze dan zou ik niet in Raalte gaan rollen.

Afijn, het was een heerlijke wandeldag! En voor de derde keer op rij had ik het gevoel veel te snel weer binnen te zijn. Tja, als de afstand korter is dan ik gewend ben, dan ben ik ook sneller weer binnen. De keuze voor 20 kilometer dit jaar is een goede keus geweest. Het is te doen, en ook de bospaden/graspaden (geen asfalt of klinkertjes) zijn zwaar om overheen te rollen. En ik vraag me onderweg echt wel eens af waar ik mee bezig ben. Toch vind ik het nog steeds heel erg leuk. Het is een soort verslaving.

Morgen is het al weer de laatste dag. Dan gaan we naar Heeten. De weersverwachtingen zijn minder mooi, maar ik ga er van uit dat het goed gaat komen! Ik roep al drie dag dat wanneer ik ga wandelen dat het dan mooi weer is. Laat het morgen ook zo zijn, dan is het een fantastische wandelweek geweest. Zo niet dan hebben we drie superdagen achter ons die niemand ons meer afpakt. En ach, we zijn niet van suiker!

Morgen op tijd naar Raalte. De Blauwe Bolide is een beetje ziek geworden, en hij gaat daar even naar de dokter toe.

~~Fons~~