vrijdag 25 september 2015

HEL-p-WEEK

MIJN WEEK WAS REDELIJK ONDER CONTROLE DACHT IK!
Deze week ben ik ouderwets redelijk in oude gewoonten gevallen.

Gisteren tijd genoeg, maar toen waren andere onbelangrijkere zaken belangrijker dan me bezig houden met mijn helweek voorbereiden. Ik heb wel een begin gemaakt met de woensdag, en daar ben ik halverwege mee gestopt. HOEZO aan vaste gewoonten moeten werken straks?

Gisteren werd ik ook gebeld dat mijn psycholoog vanmorgen nog een plekje voor mij had. Dan hoefde de afspraak van volgende week niet door te gaan. Ja, een psycholoog heb ik ook nog. Van alles besproken en ook nog even verteld dat ik iets met een HELweek ging doen....  Met ook weer een nieuwe afspraak voor volgende week naar huis gegaan. Was zo aan de praat dat ik wat andere belangrijke dingen vergeten was. Had beter de eerste afspraak kunnen laten staan omdat ik nu op een vroeger tijdstip moet opstaan. Wat betreft de te bespreken punten even een TO_TALK_LIST maken.

Zag vanmorgen dat mijn bericht van de vorige blog door @helweek.nl is gereetweeted of hoe dat ook heet. Kreeg meteen last van een schuldgevoel omdat ik mijn eigen planning van de voorbereiding in de war aan het schoppen was (en nog steeds ben).

Na het gesprek met de psycholoog nog een lange boswandeling gemaakt met Cross en nog een andere hond met baas. Zwaar onder de modder en de prut (Cross stonk naar prutsloot) het hele kampement in de auto geduwd. Daarna gestopt bij IKEA, daar gegeten en wat boodschappen gedaan. Was ik helemaal ontspannen, en had me voorgenomen nog even naar binnen te gaan om toch nog even dat ene krukje en de poster op te halen die ik binnen had laten liggen. Eerst even de aangeschafte boodschappen in de auto duwen voor ik weer naar binnen ga. Goede gewoontes moet je behouden!!!! Kom ik bij de auto (Ik heb een invalidenparkeerkaart, rolstoel en Cross de hulphond en de rest zal ik jullie besparen) staat er een niet invalide parkeerhufter strak naast mijn portier. Stoom kwam uit mijn oren!!! Ik heb er iemand van IKEA bij gehaald die rond liep in de parkeergarage. Deze heeft de bestuurder van de auto om laten roepen met het verzoek de auto met spoed te verplaatsen. Hulde en dank aan IKEA voor deze actie! Toen ik terug kwam bij de auto was de parkeerhufter weg! Gevolg was wel dat mijn batterij na mijn woede-aanval compleet leeg was.

Tevreden met mijn aankopen en schranspartij in het restaurant ben ik met lege batterij naar huis gegaan. Nog anderhalve week en dan eindelijk gezond eten en geen ballen bij IKEA halen.

Aangezien het een zeer volle agenda was deze week, ik me niet aan mijn eigen voorbereiding van de HELweek heb gehouden en de batterij leeg is heb ik de wandeling voor morgen af moeten zeggen. Het lijf heeft dankzij en/of ondanks alles en de parkeerhufter een optater gekregen. Kan ik morgen de voorbereiding van de HELWEEK afmaken. Het is zo dat coach P. en ik afgesproken hebben dat hij maandag mijn planning in de mailbox heeft.

Een goede voorbereiding is het halve werk? Nou jha, dit is een schoolvoorbeeld zoals het in de HELweek anders kan. Hoezo een HELweek nodig?....

FONS
Een reactie posten