zaterdag 19 september 2015

KanNiet bestaat niet...

En daar kan je aan toevoegen.... :'Tenzij het tegendeel bewezen is'. 'KanNiet bestaat niet!' roep ik vaak. En tegelijkertijd is dat natuurlijk tegenstrijdig omdat er altijd dingen zijn die niet kunnen. Toch zoek ik de grenzen op binnen de mogelijkheden die ik heb. Ik daag mezelf uit de grenzen op te zoeken en datgene te doen wat op voorhand onmogelijk lijkt te zijn. Ik zoek de mogelijkheden en daarbij houd ik rekening met de onmogelijkheden. Dingen die echt niet kunnen kunnen echt niet en daar heb ik vrede mee. Ik ben creatief genoeg om de mogelijkheden op te zoeken en daar voldoening uit te halen.

In de afgelopen drie jaar heb ik meer dan 2000 kilometers in mijn wandelboekje weten te rollen. De onofficiële kilometers reken ik even niet mee. Ik vind het iedere keer een enorme uitdaging fysiek en mentaal om de kilometers te maken. Soms zijn het veel kilometers, en soms zijn het minder kilometers. En iedere kilometer is er één, en iedere kilometer vind ik een uitdaging. Immers weet ik van te voren nooit of ik de volgende kilometer doorkom zonder kleerscheuren en materiaalpech. Veel heb ik in de hand door goed onderhoud te plegen en mezelf in conditie te houden. Echter de externe factoren heb ik nooit in de hand. Een spijker kan al voor een lekke band zorgen. En zo ben ik al meer dan 2000 kilometers verder en heb ik nog nooit hoeven plakken onderweg. Wel zijn er wat spaken gebroken. En ja, die kan ik later weer repareren als ik thuis ben na de wandeling.

De laatste wandeling was vorig weekend: de 80 van de Langstraat in Waalwijk. Nu lekker trainen voor de Sallandse Wandelvierdaagse voor de volgende maand. Ik heb er zin in: het houdt mij op de straat en tevens van de straat!

~~Fons~~


Een reactie plaatsen