zondag 4 oktober 2015

Een goede voorbereiding is...

...het halve werk! En dus ben ik al meer dan een week bezig met de voorbereiding.

Ze is er een hele lijst met klussen geweest. En alle punten op de lijst heb ik af kunnen strepen! mIJN Helweek kan wat dat betreft beginnen!
Dat een goede voorbereiding van belang is, daar kwam ik gisteravond pijnlijk achter. Sinds enige tijd gebruik ik een CPAP, een vorm van ademhalingsondersteuning, in verband met slaapapneu. Het masker heb ik gisteren even snel in een sopje met allesreiniger laten zakken. Het sopje had ik toch staan, dus gemak dient de mens. Helaas bleek dat een slecht idee te zijn omdat de geur en de resten van het sopje erg irriteerden. Gevolg was dat ik vannacht de halve nacht wakker lag. Inmiddels ben ik een dag verder en is het probleem opgelost. Het was een domme actie met behoorlijke gevolgen. Zo'n stom detail kan de nacht maken of breken. Ik heb gelukkig een tweede masker in huis, maar ja toen ik die op zette was het natuurlijk al gebeurd.

Naast nog een keer de dag van morgen doorlopen te hebben, mijn teennagels te hebben geknipt, het eten en alles te hebben voorbereid, de banden van de rolstoel te hebben opgepompt om zo maar wat voorbeelden te noemen was het ook lekker weer vandaag. Tijdens mijn Helweek wil ik iets doen wat ik normaal niet zo snel zal gaan doen. Ik wil iedere dag minimaal één keer met Cross naar buiten met behulp van de feetz. Lekker actief voor hond en baas! Echter zaten er nog wat stickers en bijbehorend stickerlijm op de kist van de feetz. Al een jaar lang was het mijn bedoeling om die stickers te verwijderen. Drie weken terug heb ik hier een begin mee gemaakt. En ik had me voorgenomen om dit af te hebben voor ik mijn Helweek zou gaan beginnen.

Voor het klussen vandaag.
Na het klussen: Weg = Weg!!
 Zie het verschil! Lekker in de zon op mijn balkon. Na het werken even de stofzuiger over het grastapijt gehaald. Vervolgens wat te eten gemaakt. En nu nog even TV gekeken omdat dit morgen niet meer in de planning staat. Over de radio is niets gezegd, die kan gewoon aan. Hoor ik ieder uur het nieuws. Blijf ik toch nog een beetje op de hoogte van het wereldnieuws.

Internet en gaat eens per dag alleen zakelijk aan. (en ook om de blog even bij te werken) Wie mij nodig heeft weet mij te vinden.

~~Fons~~