dinsdag 6 oktober 2015

Helweek Dinsdag: Modus en Focus

Vandaag was vooral de dag van Modus en Focus. Zonder optimale Modus geen optimale Focus. Het was de uitdaging om te onderzoeken wanneer ik in de goede modus ben en daardoor ook in de goede focus kom te zitten.

De dag van vandaag had ik van het weekend en vooral gisteren goed voorbereid. Dat scheelde een boel gedoe vanmorgen waardoor ik in de optimale modus van huis ging. Samen met Cross vanmorgen vroeg een uur in de regen gewandeld, en dat was uitermate verfrissend. Gewoon dat doen wat we normaal overslaan. Het was lekker: regen is een zegen!

Vervolgens in de auto. En ja, dan heel bewust bezig zijn met de juiste modus om te rijden. En nee, als ik onderweg moet plassen heb ik niet de juiste modus om te rijden. Dat wist ik al, en ben ik vanmorgen weer goed tegen gekomen. Het is maar een simpel voorbeeld van een bewuste ervaring van vanmorgen rond half 10 vandaag.

Na een hele dag hard werken, en op mijn lichaamshouding, ademhaling en dergelijke te hebben gelet heb ik ook ervaren wat dat met mijn focus heeft gedaan. En ik heb er veel van geleerd, en was vandaag goed gefocust op de dingen die ik gedaan heb. Op de momenten dat het minder ging zat ik ook niet in de goede modus.

Afijn, terug thuis even met Cross en de bal weg geweest. Het was een mooie dag vandaag!!
Als er iemand is die in een goede Modus en Focus zat dan was het Cross wel!