vrijdag 9 oktober 2015

HELWEEK Vrijdag

JAAAAAA!!!! Rust en Herstel!!!!!!! Want ik zou een hele nacht wakker blijven en niet slapen. En dan straks om 22:00 uur weer voor het eerst gaan slapen. Een wakkere Helnacht maakt moe.

Mijn beslissing om te stoppen daar heb ik nog steeds geen spijt van! Ik ben vandaag moe, en had nog wat dingen die ik graag wilde doen. Niet dat ze vandaag moesten want morgen kan immers ook nog wel. De To-Do-List daar komt nooit een einde aan, iedere dag komen er nieuwe dingen op te staan. Veel dingen herhalen zich dagelijks. Dus de lijst is al weer aardig gevuld en ik krijg de lijst nooit af lijkt het wel. Toch heeft vannacht mij geleerd dat op tijd stoppen geen kwaad kan, en dat een nieuwe tijdsplanning maken voor de toekomst geen overbodige luxe is. Volgende week een nieuwe Helweek inplannen! Nee, dit moet je als mens niet te vaak doen, dan is het speciale gevoel er echt af!

Vandaag heb ik heel rustig aan gedaan. Beetje mailen, wat verslagen schrijven, de To-Do-Lijst vullen. Verder genieten van rust nemen. En ook nu neem ik alles anders waar dan anders. Gisteren had ik ook een intensief gesprek, dat heeft nog even wat aandacht nodig gehad.

Voor vanavond ga ik me op een stoel parkeren met een boek. Ik vind daar mijn ontspanning in, en dan krijgt het lichaam de welverdiende rust. Er is in de tijd dat ik heb liggen slapen ook wat fout gegaan met de apparatuur. Deze had ik uit gezet vroeg in de morgen en daarna niet meer aan gezet. Dat is niet zo slim, en dus ben ik toch nog iets te moe vandaag. Jaja, ik moest aan Rust en Herstel werken, en blijkbaar gaat het niet wanneer je erg wakker bent. Het geeft niets, ik functioneer de hele week al op een ander niveau van bewustzijn. Minder denken, meer in mijn lijf en de dingen doen die ik wil doen.

Mijn Helnacht, daar had ik een plan op in gezet om mijn toekomstplannen helder te krijgen. Ik had meerdere opties die ik vannacht door wilde nemen. Echter viel vorige week op de donderdag al de beslissing. Hier werd ik mij zondag voor de start van de Helweek van bewust dat de beslissing al gevallen was. Het uitwerken en plannen is een volgend project. Ik wil het eerst even laten bezinken in het gevoel. En gevoeldsmatig weet ik dat ik helemaal goed zit. Het onbewuste weet wat goed is voor de mens.

Ik pak een NLP-boek, daar word ik wijzer van, en ik vind het lekker om te lezen. Straks om 9 uur met Cross er uit, en om tien uur in bed.
Een reactie posten