zaterdag 10 oktober 2015

HELWEEK Zaterdag

Vandaag was het thema 'Interne dialoog'.


Wat vandaag het doel was om mijn  interne dialogen te ontdekken en te ervaren wat ze met me doen. Een interne dialoog is in feite het gesprek wat je met jezelf aan het voeren bent. Wat zeg ik tegen mezelf, en waar komt het vandaan? Hoe kan ik de interne dialoog die nog niet zo goed is voor mezelf omkeren zodat deze positief wordt?

Ik moest een lijst maken met alle dingen waar ik goed in ben. En ik moest dingen bedenken waardoor ik positiever over mezelf ga denken. Ik heb niets met dat alles gedaan vandaag. Alles is al gedacht lijkt het wel. Ik had vandaag rust in mijn hoofd en ik was compleet ZEN.

De beslissing om de HELNACHT te stoppen en naar bed te gaan was een belangrijke beslissing. Het was een echt 'Eureka-moment'! Gisteren lag ik braaf om tien uur in bed en heb meteen het licht uit gedaan. Vanmorgen liep om 6 uur de wekker af, en nadat ik even uit bed gegaan was ben ik weer terug gegaan tot tien uur. Het lichaam aan dat het niet uitgerust was. Mijn oude dialoog is als volgt: 'Zie je wel, je kunt het niet.', 'Je bent een slappeling', 'Niet opgeven, geen pijn en ellende voelen en doorgaan'. En deze keer was de dialoog anders dan anders: 'Verdorie, het lijf wil echt niet vandaag zo vroeg. Jammer, maar dan ga ik terug naar bed en om tien uur er uit. Ik kan tot 1 uur sporten en anders ga ik vanmiddag fietsen met Cross.' Ik was om tien uur uit bed. Na de wandeling met Cross ben ik gaan sporten tot 1 uur. Dat sporten was lekker en het luisteren naar mijn lichaam was supergoed! Terug van het sporten heb ik even de computer aan gehad en vervolgens kwam er bezoek. Nadat het bezoek buiten stond was het al weer tijd voor wandelen en eten Hierna heb ik een uurtje Televisie gekeken. Wat huishoudelijk werk en wandelen met Cross stond ook nog op het programma.

Positief denken over mezelf was ook nog een opdracht van vandaag. Dingen bedenken waardoor ik positief over mezelf ga denken. De afgelopen tijd schrijf ik iedere dag minimaal drie positieve momenten van de dag op. Wat was leuk, wat voelde krachtig, waar voelde ik me goed. Door dat te doen heb ik al ervaren dat de negatieve gedachten weg gaan. En als ze niet weg gaan dan zijn ze minder krachtig geworden. Focus op de positieve dingen, hoe klein ook, haalt de kracht van de negatieve dingen weg. Met dat spel kan ik mijn hersenpan programmeren, en dat is leuk!

Ben heel blij dat ik heb besloten mijn lijf de rust te gunnen die het nodig heeft. En dan is het nog steeds heel goed mogelijk om de Helweek te hebben. Alles wat ik doe doe ik intens. Ik neem de dingen anders en scherper waar. De druk van presteren ligt nog wel wat op mijn nek. Ik heb nog dingen die gedaan moeten worden. Ik heb niet alles in deze week kunnen doen wat ik heb willen doen. Gelukkig zijn er heel veel dingen die ik wel heb gedaan en ben ik al 1,5 kilo lichaamsgewicht kwijt geraakt. En weet je, het gaat om de dingen die wel gedaan en gebeurd zijn. De rest komt ook goed!

Morgen heb ik de laatste Helweekdag. En het is de dag van mijn leven in perspectief plaatsen. Even op een rij zetten wat anders kan in de komende tijd. Welke beslissingen heb ik genomen. Wat neem ik mee de toekomst in, en wat laat ik achter. Ik heb iedere dag wel iets opgeschreven. Dus ik kan het zo nakijken. Dat is wel fijn, iedere dag iets opschrijven en stilstaan bij de dingen die gepasseerd zijn. Door het op te schrijven wordt het krachtiger!

Morgen is ook de dag van ontspanning en plezier. Morgen Zwemmen!


Een reactie posten