zondag 11 oktober 2015

Helweek Zondag


Plaats je leven in perspectief


Terugkijken op de Helweek. Waar liggen de veranderingen voor de toekomst. Wat heb ik geleerd? Wat neem ik mee, en wat laat ik achter.

Ik wil mezelf mentaal en fysiek in een optimaal mogelijke vorm krijgen. De helweek is vooral een mentale uitdaging voor me waarin ik mezelf mentaal wil ontwikkelen. Door mezelf steeds uit de comfortzone te halen en ook fysiek de uitdagingen aan te gaan wil ik zien wat ik tegenkom. Iedere dag wil ik minimaal drie inzichten verkrijgen die met het thema van de dag te maken hebben, of anders zijn. Heb ik er een helweek voor nodig? Ik wil in ieder geval uit mijn vaste gewoonte stappen en nieuwe dingen leren door ervaring.

En met bovenstaande ben ik de Helweek in gegaan. Ik had het van uur tot uur gepland. Het moest en het zou doorgaan. Ik zou tot het gaatje gaan, ik wilde weten hoe het voelde om een week lang alles anders te gaan doen! Het was een hele mooie ervaring en ook een verrassende wending.

Terugkijkend kan ik zeggen dat ik iedere dag veel nieuwe dingen geleerd heb door ervaring. ik ben niet alleen uit de comfortzonde gegaan wat betreft deHelweek. In de Helnacht heb ik besloten om niet door te gaan. Een andere beslissing te durven nemen en daarbij niet doen wat ik normaal gedaan zou hebben. Het was een verrassende beslissing die ik de rest van de Helweek mee genomen heb. Uit de vaste gewoonte, en iets nieuws voor mij is opnieuw luisteren naar mijn lijf. En dat ik daarmee het programma drastisch heb aangepast was een logische keus. Een interen dialoog is er aan vooraf gegaan. En uiteindelijk won het verstand en heb ik mezelf toestemming gegeven het anders te doen en mijn lijf niet te pesten.

Van alle leerervaringen was dit de belangrijkste! Vandaag de zondag kijk ik terug, ik heb alles opgeslagen en ga deze de komende week uitwerken. Vandaag was ook een dag van ontspanning en plezier! Ik ben wezen zwemmen. Een ongewone activiteit. Het was hemels! En daarna wat eten, en ook dat was helemaal goed.

Eindelijk een gezonde afsluiter. Toch wel stoer om daar een salade te eten!!!
Voor de komende week:
Weinig Internet en Televisie.
en

Een reactie plaatsen