vrijdag 23 oktober 2015

SW4D 20154, de dag van Heeten

Het was en fantastische wandeldag na de druilerige dag van donderdag. De zon scheen en ik heb zonder jas en jack kunnen rollen, het was echt een prima temperatuur om een lekkere wandeling te gaan maken. En zo ben ik vol goede moed op pad gegaan. dat ik bijna binnen zou komen en de rode loper daarmee op een haar na zou gaan missen had ik toen nog niet kunnen bedenken.

Danyell en ik zijn klaar voor de 'dag van Heeten'.
Na de vrolijke foto's bij de tent was het even de aangepaste route halen en opbergen om vervolgens te knippen en weg te gaan. En zo was ik aan de rol, langs het water via de ene kant, en dan kwamen de route weer via mijn kant en dan weer terug. Hoppperdeplop naar Wesepe. Daar waar de wandelaars het gras en de blub in gingen daar nam ik een mooi fietspad langs het water aan de andere kant. Bij de Weseperweg kon ik dan de brug weer over richting Wesepe. Het rollen ging wat zwaarder dan ik wilde. Er lagen wat eikels op het fietspad wat niet geheel vlak was, dus ik zocht er niet meteen wat achter. Echter bij de post van de 20 kilometer bij de brug waar ik overstak werd ik er op gewezen dat mijn rechter achterband bijna plast stond. Shit.... En ja, in Wesepe was wel een fietsenmaker naast de rustpost. Dus ik ben doorgerold richting de post in Wesepe. Ondertussen wist het halve deelnemersveld dat ik bijna lek was. Hilarisch natuurlijk, echter ik was er van overtuigd dat het in Wesepe wel goed zou gaan komen. Er was wel een fietsenwinkel, en deze was gesloten, en of hij open zou gaan dat was nog maar de vraag. Gelukkig zijn de mannen van de SW4D van alle markten thuis. En geluk bij een ongeluk, de bezemwagen stond in Wezepe. Dus ik ben met handbike in de bezemwagen gestapt en Gerard heeft mij naar Profile, de fietsenwinkel in Raalte gereden waar ze de band geplakt hebben terwijl Gerard en ik aan de koffie zaten. Om kwart over tien de bezemwagen in, en om 11 uur de bezemwagen weer uit in Wezepe om de wandeling te vervolgen. Probleem opgelost en dank aan de mannen van de SW4D dat ook dit gewoon kan! Het zou toch zonde zijn dat ik op de vierde dag uit zou moeten vallen met een lek bandje niet waar?
Terug met de bezemwagen kwam net Danyell bij de rust aan. Nou, die keek wel heel vreemd op toen ze mij uit de bezemwagen zag stappen. Toch eeuwig zonde dat ik toen geen foto kon maken van haar zeer verbaast gezicht vol vraagtekens. Dankzij of ondanks mijn lekke band hebben we toch nog een gezamenlijke bak koffie kunnen drinken. Helaas is die foto ook mislukt.... Ernstige zaak dat we dat niet digitaal vast hebben kunnen leggen. In ieder geval gingen we na de koffie weer ieder op eigen tempo verder. De gehele dag hebben we elkaar meerdere malen gezien. Ja, die lekke band van Heeten zal ik echt niet snel vergeten!

Deze hele dag kwam ik door het lekke bandje niet meer in een tempo. Daar kwam bij dat ik ook de eerste ochtend wakker was geworden met spierpijn van de vorige drie dagen. Dus dan maar genieten van alle mooie dingen onderweg, het weer en hier en daar een foto maken. Een beetje koffie drinken en voldoende rusten, kletsen, gezellig doen en alle complimenten om mij heen in ontvangst nemen. Het was een schitterende slotdag. De lekke band was ik al bijna vergeten aan het einde van de dag. Vreemd was dat de schrik er toch wel in zat en ik veel voorzichtiger door de greppels en dergelijke reed dan anders. Misschien is dit de dag waarop ik toch wijzer geworden ben.

Bijna terug in Raalte kreeg ik een bericht op de telefoon of ik al ergens in de buurt was. Dus toch waren er mensen die mij dagelijks voorbij zien komen naar Raaalte gekomen. En ik was gewoon lekker sloom aan het doen. Ik had echt helemaal geen enkele haast. Het had wel wat , en gelukkig was ik daarna snel op de plaats van bestemming en kon ik ze hartelijk begroeten. Nou ja, ze hebben genoten van de rode loper en de feesten...en dat werd allemaal al opgeruimd toen ik ook eindelijk eens in Raalte kwam. Dus ja,  die rode lantaarn..... Bijna.... De Red Code heb ik gekregen en meteen verwassen in de wasmachine. Arno, bedankt, ik vond het erg humoristisch. Aangekomen bij de tent eerst een met oude bekenden en ook nieuwe bekenden staan praten voor ik de medialle haalde en me in het feestgedruis heb gestort. Het was heerlijk om even na deze schitterende wandeldag de voeten en het lijf los te gooien.
Echte bloemen, en buren zijn mij dagelijks voorbij komen met mijn 4-voeter Cross.
Ik heb 4 mooie wandeldagen achter de rug. De mensen van de SW4D en al hun vrijwilligers bijzonder dank voor de bijzondere service. De aangepast route en vooral de snelle en adequate hulp van Jan, Gerard en Profile heb ik zeer positief ervaren. Ook dit is gewoon mogelijk bij jullie. En dat maakt dat ik ook mijn nummer 4 binnen heb kunnen halen. Het was helemaal top!

Nu is het weekend al weer voorbij. Ik heb natuurlijk iets gedaan wat iets te veel van het goiede geweest is. Ook van het weekend feest gevierd na het feest in de tent. En ja, dan heeft deze blog even moeten wachten. Het kan niet altijd allemaal tegelijkertijd. Maandag weer een normale week na een wandelweek. Het grote afkicken gaat beginnen.....
En ja mijn SW4D 2015 fotomap van iXiaan is ook bijgewerkt!
Ik heb nu al zin in volgend jaar. Nummer 5 binnen halen, en dan kijken of ik het dan zonder lekke band kan doen. Zo niet, dan is er altijd hulp van de SW4D-mannen bij pech onder weg.
De ANWB wegenwacht kan daar niet tegenop!!!
Een reactie plaatsen