dinsdag 27 september 2016

Fons Helweek-2.0 Day 1

De eerste Helweek-Dag was gisteren een feit. De dag om de vaste gewoonten in kaart te brengen. En daarbij stelde ik mezelf meteen de vragen: “Wil ik dit anders doen? Hoe wil ik het anders doen? Wanneer wil ik het anders doen?’ En als het meteen anders kon, dan heb ik het meteen anders gedaan omdat ik echt een aantal dingen anders wil. Het gaat soms om de eenvoudigste dingen. Waarom drink ik iedere ochtend twee bakken koffie als ik met één bak koffie ook wakker ben? De tweede kop koffie drink ik vaak half leeg.

Vorige week had ik bedacht Cross aan de rechterkant van mij te laten lopen in het vervolg. Het gevolg was dat we beiden gefrustreerd raakten. Is het nodig dat Cross aan de rechter kant van mij loopt? Wil ik het ander? En wat wil ik dan wel? Hier heb ik over nagedacht. Wanneer Cross aan de scootmobiel loopt loopt hij linkt, en in alle andere gevallen ga ik hem flexibel leren zijn.


Gistermorgen was het schrikken op de weegschaal. Daar moet wat aan gebeuren, en wat ben ik blij dat ik in een Helweek alleen maar gezond moet eten. Geen vette zooi de komende dagen.


Fotograferen van wolken is een beetje uit de hand aan het lopen. Zo is het wandelen en handbiken ook uit de hand gelopen. Coaching en Sjamanisme is ook uit de hand gelopen, en hierben ik letterlijk en figuurlijk mee aan het werk. Gisteren spontaan besloten om een nieuwe cursus te gaan volgen: Sjamanistisch Coachen, hoe spannend kan het zijn. Begin aanstaande maandag, en dat houdt in dat de agenda op de kop gezet moet worden. Dus ja, zo af en toe staat de computer dus aan.

Gisteravond was het ook tijd voor iets leuks. Leuke dingen horen er ook bij. De Helweek is niet ieder moment van de dag afzien. Plezier en creatief zijn hoort er ook bij. Natuurlijk wel met een serieuze ondertoon. Want ook ik heb een To-Do-List die echt nog afgewerkt moet worden voor zondag 22:00 uur!



Zo weer verder aan het project IKEA-KASTJE!