dinsdag 27 september 2016

Waarom en Hemelsnaam een Helweek?

Ja, een Helweek doe ik met een paar doelen. Ik wil mezelf scherper hebben. Ik wil keuzes maken waar ik anders niet aan toe kom. Ik wil mezelf helemaal uit de comfortzone halen om heel bewust te kiezen wat ik doe en hoe ik het doe. De Helweek is voor mij vorig jaar een prima methode gebleken. Ik heb toen veel geleerd over mijn goede en minder goede eigenschappen. Ik heb geleerd om de dingen te accepteren zoals ze zijn. Ik hoef met mijn gehandicapt lichaam niet alles te kunnen wat in het Helweek-Boek staat.

Ik mag van mezelf mijn Helweek aanpassen op een manier die nog steeds mentaal en fysiek voor mij een enorme uitdaging is. Mijn Helweek is vorig jaar zeer geslaagd geweest. Ik dacht dat ik geen last had van perfectionisme. Door heel erg op mijn plaat te zijn gegaan in de eerste Helweek ben ik er achter gekomen dat ik heel erg perfectionistisch was. Ik heb geleerd dat makkelijker los te laten. Er zijn tal van andere zaken die anders zijn sinds de eerste Helweek.

Even een paar vuistregels: Ik sta om 7:00 op en ga om 22:00 uur naar bed. Ik heb een aantal dingen die ik wil doen deze week. De To-do-List vertelt mij wat ik wil doen. De dagen van van uur tot uur gevuld. Ik ga geen hele helweeknacht wakker blijven. Ik heb een probleem met slapen, en wil daar orde en regelmaat in houden. Nachten doorhalen doe ik als ik een Kennedymars rol. Dat is ook een uitdaging, maar dan anders. Geen Televisie, alleen nieuws om 20:00 uur. Geen internet anders dan werk en zakelijk. Iedere activiteit doe je met aandacht en Focus. Laat geen minuut onbenut: er is altijd wel iets te doen! Werk hard, wees streng voor jezelf, en geniet. Sport iedere dag minimaal een uur. Houd jezelf aan de afspraken en je schema.

Afijn, ik met al mijn activiteiten voor Intermobiel, mezelf en alles er omheen met mijn handicap en dergelijke. Ik heb het druk zat de in Helweek 2.0. Het Thema van Fons Helweek 2.0 is ‘Contact’. Het is mijn persoonlijk doel, een anker waarvan ikzelf de betekenis weet.

Fons
Een reactie plaatsen